فعالیت‌ های نوشتاری صفحه 122 فارسی هشتم

 

1- در متن درس، واژه‌هایی را که نشانه تنوین دارند، بیابید و بنویسید.
پاسخ: مسلماً، اصلاً

 

2- در هر یک از جمله‌های زیر، وابسته‌های اسم را بیابید و نوع هر یک را مشخص کنید.

الف) این دریای بزرگ، همیشه در جزر و مد است.
پاسخ: این: وابسته پیشین (صفت اشاره) بزرگ: وابسته پسین (صفت بیانی)

 

ب) به آسمان پر ستاره بنگر، تا ببینی چه خلقت شگفت انگیزی است.
پاسخ: چه: وابسته پیشین (صفت تعجبی) شگفت انگیز (صفت بیانی)

 

پ) از هیچ چیز، بیم مدارید، تاب و تحمل سختی‌ها را داشته باشید.
پاسخ: هیچ: وابسته پیشین (صفت مبهم)

 

3- جدول زیر را کامل کنید.

مفرد عمل فعل وقف فاصله برکت عقل وظیفه
جمع اعمال افعال اوقات فواصل برکات وظایف

 

4- جمله‌های زیر را ترجمه کنید.
رأسُ الایمانِ ألاِحْسانُ اِلَی الناسِ
جواب : بالاترین درجه ایمان، نیکی به مردم است.
 

…I am a student. I live in
پاسخ: من یک دانش آموز هستم. من در … زندگی می‌کنم.
 

.I like my books and read them every day
پاسخ: من کتابهایم را دوست دارم و هر روز آنها را می‌خوانم.

 

جواب فعالیت های نوشتاری درس 17 فارسی هشتم

تقریباً ۷۷٬۷۰۰ نتیجه (۰٫۴۶ ثانیه) 

 

گام به گام درس 17 فارسی هشتم - همگام درسhttps://hamgamdars.com › گام-به-گام-درس-17-فارسی-ه...
۱۷ آذر ۱۳۹۹ — جواب فعالیت های نوشتاری درس هفدهم فارسی هشتم ، پاسخ خودارزیابی و فعالیت های نوشتاری درس 17 فارسی هشتم صفحه های 121 و 122 با جواب.

گام به گام درس 17 فارسی هشتم | پادرسhttps://www.paadars.com › exercises › class8 › farsi8
گام به گام درس 17 فارسی هشتم. حل تمرین فصل درس مورد نظر خود را انتخاب کنید. پاسخ خودارزیابی و فعالیتهای نوشتاری درس 17 فارسی هشتم. جواب خودارزیابی و ...

جواب فعالیت های نوشتاری درس هفدهم فارسی هشتم :: جوابگو ...https://9miha.blog.ir › post
۶ آذر ۱۳۹۷ — حل فعالیت های نوشتاری درس هفدهم فارسی هشتم. پاسخ تمرین های درس 17 فارسی هشتم. جواب تمرین های درس هفدهم فارسی هشتم. جواب خودارزیابی درس ...